با این نکات دیابت را کنترل کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر دیابت داشته باشند نمی توانند زندگی پرباری داشته باشند. این فقط در صورتی درست است که آنها اجازه دهند. با ارائه مشاوره در مورد این موضوع، بیشتر در مورد دیابت خواهید آموخت که به نوبه خود می تواند زندگی شما را آسان تر کند. مقاله زیر این توصیه را به شما می دهد.

تعدادی غذای دیگر با پروتئین وجود دارد که می توانید بخورید، از جمله تخم مرغ، محصولات لبنی، لوبیا و توفو. برای حفظ تنوع در رژیم غذایی خود و جلوگیری از افزایش وزن، به سایر غذاهای غنی از پروتئین نگاه کنید.

اگر می‌خواهید برای کمک به غلبه بر دیابت، سالم‌تر غذا بخورید، اما نمی‌توانید ماهی را بدون طعم و مزه معده کنید، کپر را امتحان کنید! آنها در طعم خود مانند زیتون هستند، اما کوچکتر و خوشمزه تر هستند. می توانید آنها را روی هر نوع ماهی بپاشید، من دوست دارم چند ورقه پیاز اسپانیایی هم اضافه کنم و آنها جای سس را بگیرند.

 

منابع زیادی به صورت آنلاین برای بیماران دیابتی، از جمله انجمن دیابت آمریکا، وجود دارد، بنابراین از همه آنها استفاده کنید! بسیاری از آنها دارای گروه‌های پشتیبانی، مقالات، تحقیقات و حتی پیوندهایی با مربیان محلی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشتر بیاموزید. برای دانستن آنچه در بدن شما می گذرد وقت بگذارید و زندگی طولانی و سالمی خواهید داشت.

 

وعده های غذایی به خصوص صبحانه را حذف نکنید. وقتی بین وعده های غذایی زمان زیادی بگذرد یا یک وعده غذایی را به طور کامل حذف کنید، در معرض خطر پایین آمدن سطح گلوکز خون خود قرار می گیرید. دیابتی هایی که صبحانه، ناهار و شام را بدون حذف هیچ وعده غذایی می خورند، به احتمال زیاد قند خون طبیعی خود را دارند.

 

برای هر کاری که برای مبارزه با دیابت خود انجام می دهید برنامه ریزی کنید. برنامه ورزشی خود را برای هفته برنامه ریزی کنید و آن را تغییر دهید تا جذاب بماند. برنامه های غذایی خود را تنظیم کنید تا بدانید در هر روز چه چیزی می خورید، چه چیزی را باید از خواربار فروشی تهیه کنید و چه چیزی را باید شب قبل یخ زدایی کنید. این شما را در مسیر و منظم نگه می دارد.

 

برای بیماران دیابتی مهم است که انسولین خود را هر روز با سرنگ انسولین به موقع تزریق کنند. پزشک شما این دارو را برای کنترل دیابت و علائم آن به شما داده است و فراموش کردن مصرف داروهای خود یا مصرف آنها در زمان های مختلف می تواند انسولین یا قند خون شما را افزایش دهد.

 

اگر دیابت دارید، مهم است که از پاهای خود مراقبت کنید. برش های ساده می تواند به عفونت برای بیماران دیابتی تبدیل شود که به نوبه خود می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند قانقاریا و حتی قطع عضو شود. روزانه پاهای خود را چک کنید و در صورت مشاهده هرگونه بریدگی یا بی نظمی دیگر، به پزشک مراجعه کنید.

 

اگر صبح ها آنقدر خسته هستید که نمی توانید صبحانه درست کنید، کاری را در نظر بگیرید که می توانید در حالی که نیمه خواب هستید انجام دهید. یک فرد دیابتی باید صبح ها بخورد، بنابراین چیزی مانند شیک پروتئینی یا مافین و سیب را امتحان کنید. برای خود یک لیوان بلند شیر بریزید تا با آن همراه شوید!

 

اگر در حفظ یک رژیم غذایی سالم دیابتی مشکل دارید، اوضاع را تغییر ندهید. یک شب مرغ، یک شب ماهی، یک شب برگر عدس و … داشته باشید تا بدانید قرار است پنجشنبه چه اتفاقی بیفتد و بتوانید برای آن آماده شوید. اگر هر شب چیز متفاوتی داشته باشید، باز هم تنوع خواهید داشت، اما داشتن یک برنامه باعث می‌شود استرس بسیار کمتری داشته باشید و تسلیم وسوسه نشوید.

 

یادگیری صحیح تغذیه عامل مهمی در کنترل دیابت است. گام های کلیدی برای ایجاد یک رژیم غذایی مناسب، کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، تحت کنترل نگه داشتن اندازه وعده ها، ایجاد و حفظ یک برنامه غذایی منظم، و مصرف انواع سبزیجات، میوه ها و غلات کامل است. به زبان ساده، یک رژیم غذایی مناسب دیابت، کم چرب، سرشار از مواد مغذی و حاوی کالری متوسطی است.

 

وزنه زدن تا حد زیادی به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند، که یک نگرانی بزرگ برای افرادی است که با دیابت سر و کار دارند. زمانی که بدن شما لاغرتر باشد، احتمال ابتلا به هر دوی این موارد کاهش می یابد. تمرینات قدرتی به شما کمک می کند تا چربی احشایی را که خطرناک ترین برای سلامت قلب شما است، از دست بدهید.

 

از آنچه می نوشید آگاه باشید. بسیاری از نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌های گازدار با شربت ذرت با فروکتوز بالا تهیه می‌شوند که برای هیچ‌کس خوب نیست، چه رسد به افراد دیابتی. این نوع نوشیدنی ها مملو از قند (و در نتیجه کالری زیادی) هستند که شما را بیشتر میل می کند. آب باید بهترین دوست شما باشد!

 

برای اینکه از شکر اجتناب کنید اما همچنان غذای خود را شیرین کنید، در مورد نئوتام بپرسید. Neotame یک شیرین کننده مورد تایید FDA است که برای مبتلایان به دیابت بی خطر است. نئوتام بسیار شیرین است، بنابراین فقط باید مقدار کمی از آن استفاده شود. این به شما این امکان را می دهد که بدون به خطر انداختن سلامتی خود، شیرینی خود را مهار کنید.

 

هنگامی که با کودک مبتلا به دیابت سروکار دارید، مطمئن شوید که اجازه ندهید این بهانه ای برای کودک شما باشد تا در فعالیت هایی که معمولاً انجام می داد شرکت نکند، در غیر این صورت. این امر بسیار مهم است زیرا علیرغم ابتلا به این بیماری، نمی توان کودکان را از دوران کودکی خود محروم کرد. این شامل فعالیت هایی مانند شرکت در ورزش یا قرار ملاقات با کودکان دیگر می شود.

 

نکته مهم برای بیماران دیابتی این است که همیشه برای خواب کافی در هر شب تلاش کنند. کمبود یا کمبود خواب می تواند باعث هوس کربوهیدرات شود و در نتیجه منجر به اضافه وزن، بیماری قلبی و سایر مشکلات بالقوه سلامتی شود که می تواند دیابت را تشدید کند. افراد دیابتی باید خواب کافی و با کیفیت داشته باشند. این افراد باید حتما قند خون خود را با دستگاه قند خون اندازه گیری کنند. برای تهیه اینجا کلیک کنید. بنابراین، کسانی که می توانند هفت یا هشت ساعت در شب بخوابند، احتمالاً عوارض کمتری خواهند داشت.

 

مردم اغلب پرچم سفید را بالا می اندازند و اعتراف می کنند که چند سال دیگر با افزایش سن به دیابت مبتلا می شوند. اما حقیقت این است که بسیاری از افراد می توانند به طور کامل از دیابت اجتناب کنند، حتی اگر در خانواده آنها وجود داشته باشد. اگر فردی سبک زندگی سالمی داشته باشد و در محدوده مناسب برای درصد چربی بدن باقی بماند، می تواند زندگی عاری از دیابت داشته باشد.

 

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، زندگی با دیابت تنها در صورتی دشوار است که شما اجازه دهید. عاقلانه است که در مورد این موضوع آموزش دیده باشید تا بدانید برای داشتن یک زندگی سازنده چه کاری باید انجام دهید. از نکاتی که این مقاله در اختیار شما قرار داده است استفاده کنید و به خوبی در مسیر زندگی شاد و سالم با دیابت هستید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 2 =