برای درمان دیابت باید چه کار کرد؟

دیابت یک نگرانی رایج در جامعه امروزی است، زیرا افراد بیشتری یا به آن مبتلا هستند یا در معرض خطر بالای ابتلا به آن هستند. برای اینکه سلامت خود را حفظ کنید و برای هر کسی که می‌شناسید ودیابت دارد، حمایت خوبی باشید، دانستن چند نکته در مورد دیابت مفید است.

دیابتی ها باید در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورند تا قند خونشان بالا نرود، بنابراین سعی کنید در صورت امکان حداقل پنج بار برای غذا خوردن برنامه ریزی کنید. با یک صبحانه بزرگ شروع کنید (اما مطمئن شوید که کربوهیدرات زیاد یا شکر زیادی نداشته باشد)، سپس قبل و بعد از ناهار یک میان وعده میل کنید. خوردن مقداری آجیل  قبل از خواب متابولیسم شما را در طول شب حفظ می کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد دیابتی باید به خاطر بسپارند، خوردن غذاهای سالم است. خوردن غذاهای سالم که چربی و قند کمی دارند، سطح قند خون شما را کنترل می کند. علاوه بر این، بدن شما را سالم، خوش فرم و با وزن طبیعی نگه می دارد.

سطح هدف گلوکز خون خود را بیابید و مطمئن شوید که به آن رسیده اید. کنترل دیابت به این معنی است که بدانید با چه چیزی مخالف هستید، بنابراین یک دفترچه یادداشت با اعداد هدف خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی ببینید که هر روز چقدر خوب عمل می کنید. هنگامی که قند خون خود را کنترل کنید، احساس سلامتی فوق العاده ای خواهید داشت!

حتی اگر هیچ علامتی احساس نمی کنید، مهم است که سطح قند خون خود را هر چند ساعت یکبار چک کنید. مردم فکر می کنند که چون احساس خوبی دارند، سطح قندشان تثبیت می شود و این همیشه درست نیست. این علائم خاموش است که می تواند شما را در بیمارستان بستری کند.

 

از منابعی مانند اینترنت برای یافتن دستور العمل های دیابت استفاده کنید. بسیاری از دیابتی ها ناامید می شوند زیرا نمی توانند دستور العمل هایی برای وعده های غذایی مناسب دیابت پیدا کنند. جایگزین های زیادی برای غذاهایی وجود دارد که طعم آنها به همان اندازه طعم اصلی است، از جمله شکلات های بدون قند، انواع پاستاهای سالم، بستنی ها و کیک های بدون شکر.

 

غذاهای راحتی مورد علاقه خود را برای دیابت مناسب تر کنید. یکی از سخت ترین چیزها در مورد عادت کردن به دیابت این است که رژیم غذایی می تواند بسیار محدود کننده باشد. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که مجبور می شوند غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارند. برخی از مردم آنچه را که دوست دارند می خورند حتی اگر تصمیم خوبی نباشد. راه حل هوشمند این است که غذاهای مورد علاقه خود را بررسی کنید و جایگزین کنید. تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از غذاها را می توان فقط با استفاده از جایگزین های سالم تراستفاده کرد.

 

ورزش در پیشگیری از دیابت بسیار مهم است. ورزش خون شما را جریان می دهد، وزن اضافی را از بین می برد و به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که ورزش به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. ایده خوبی است که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

 

خوردن فیبر زیاد، کربوهیدرات ها و همچنین قندهای موجود در سیستم شما را جبران می کند که به حفظ سطح قند خون سالم کمک می کند. فیبر را می توان در بسیاری از غلات، سبزیجات، میوه ها و سایر غذاها یافت. سطح قند خون سالم به پیشگیری از دیابت کمک می کند و همچنین به جبران علائم دیابت بعد از تشخیص کمک می کند. مطمئن شوید که فیبر زیادی در رژیم غذایی خود دارید.

 

حرکت کنید. فعال ماندن می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند و می تواند به کنترل بیماری پس از تشخیص کمک کند. هر روز یک ساعت پیاده روی کافی است تا تاثیر قابل توجهی داشته باشد. همچنین می توانید پیاده روی خود را در فعالیت های روزمره افزایش دهید تا میزان ورزش را افزایش دهید. دورتر از فروشگاه در پارکینگ پارک کنید و زمانی که برای خرید بیرون می روید یک دور اضافی در مرکز خرید بزنید.

 

در حالی که برخی افراد به تعطیلات به عنوان فرصتی برای دور شدن از همه  تعهدات خود نگاه می‌کنند، در مورد آزمایش قند خون نمی‌توان چنین گفت. به جای اینکه به طور کامل از وظایف خود شانه خالی کنید، ممکن است بتوانید رویکرد آرام تری را دنبال کنید.

 

هنگامی که صحبت از غذا و مدیریت دیابت به میان می آید، ممکن است عاقلانه باشد که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، آنها نه تنها می توانند به شما اطلاع دهند که از چه غذاهایی باید اجتناب کنید، بلکه نکات آماده سازی را برای اطمینان از اینکه شما تمام تلاش خود را برای کنترل قند خون انجام می دهید، ارائه می دهند.

 

گردش خون یک مشکل مداوم برای بسیاری از افرادی است که از دیابت رنج می برند. ورزش منظم برای حفظ یک سبک زندگی سالم در مدیریت دیابت و همچنین سلامت کلی شما بسیار مهم است. پیاده روی، شنا یا حتی انجام یک ورزش ساده ، فعالیت های عالی برای بهبود گردش خون در تمام قسمت های بدن شما هستند.

 

قبل از مصرف هر مکمل دیابت، همیشه باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. دلیل آن این است که شما هرگز واقعا نمی دانید چه چیزی ممکن است در یک مکمل باشد. شما نمی دانید سازنده چقدر ممکن است قابل اعتماد باشد، بنابراین، تعیین اینکه آیا آنچه باید در مکمل باشد واقعاً در آن وجود دارد یا خیر، دشوار است.

 

شما باید مراقب آنچه می خورید باشید. رژیم غذایی شما تفاوت زیادی در نحوه مدیریت دیابت شما ایجاد می کند. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و هر چیزی که کربوهیدرات های تصفیه شده دارد مانند غذاهای ناسالم و آب نبات را حذف کنید. باید سعی کنید سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید. همچنین غذاهای سالم حاوی چربی را انتخاب کنید.

 

ورزش کردن را به عنوان وسیله ای برای پیشگیری یا درمان دیابت در نظر بگیرید. این به پایین نگه داشتن سطح قند خون شما کمک می کند و بدن شما را نسبت به انسولین حساس تر می کند، البته به کاهش وزن کمک می کند. تزریق انسولین یکی از راه های درمان دیابت است. افراد باید با تجویز پزشک از انسولین استفاده کنند.

همانطور که قبلا در مقاله ذکر شد، دیابت این روزها زیاد دیده می شود. اگر در حال حاضر از آن رنج می برید، این نکات و ترفندها را در ذهن داشته باشید. با مطالعه این مقاله، می توانید شرایط یا خطر خود را به گونه ای مدیریت کنید که حداقل بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هفت =