راه درمان دیابت چیست؟

در صورت ابتلا به دیابت، داروهای زیادی وجود دارد که می توانید مصرف کنید، اما کارهای زیادی نیز وجود دارد که می توانید به تنهایی برای مبارزه با این بیماری انجام دهید. تغییر سبک زندگی بهترین روشی است که می توانید دیابت خود را کنترل کنید، و این مقاله به شما در مورد برخی از راه هایی که می توانید این بیماری را مدیریت کنید، راهنمایی می کند.

پیاده روی  یا آهسته دویدن یک راه عالی برای ورزش است و به کنترل دیابت شما کمک می کند. همچنین به  شما کمک می‌کند وزن مناسبی داشته باشید.

برای اینکه دیابت به دندان‌هایتان آسیب نزند، حتماً چند بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. دیابت سطح گلوکز را در بزاق شما افزایش می دهد، به این معنی که دندان های شما بسیار مستعد پوسیدگی هستند. هر فردی که از دیابت رنج می‌برد، باید در مراقبت از دندان‌های خود بسیار هوشیار باشد.

دیابت یک بیماری پیچیده است که به بسیاری از اقدامات احتیاطی جدید منجر می شود که باید انجام دهید. یکی این است که مطمئن شوید دست ها و پاهای خشک و ترک خورده شما مرطوب می مانند. اندام‌های شما در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت هستند، بنابراین اطمینان از اینکه پوست خشک باز نمی‌شود و میکروب‌ها را وارد نمی‌کند، حیاتی است.

هنگام مبتلا بودن به دیابت بسیار مهم است که مراقب مصرف قند خود باشید، باید در نظر داشته باشید که میزان کربوهیدرات ها نیز باید کم باشد. خوردن چیزهایی مانند نان سفید، سیب زمینی، آرد و برنج سفید می تواند باعث افزایش سریع قند خون شود.

اگر با دیابت سر و کار دارید، با خرید دستگاه تست قند خون می توانید به صورت روزانه قند خون خود را اندازه گیری کنید. اندازه گیری روزانه قند خون می تواند به شما کمک کند تا بیشتر مراقب تغذیه خود باشید.

یکی از بهترین پیشنهاد ها برای دیابتی ها شناخت خود است. شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که بدن شما به  بستنی  چه واکنشی نشان می‌دهد، یا اگر مدت طولانی برای وعده غذایی خود صبر کنید، قند خونتان چقدر پایین می‌آید. خودتان را بشناسید و از این دانش برای مدیریت موثرتر دیابت خود استفاده کنید.

اگر از دیابت رنج می برید، یک نکته عالی اضافه کردن سرکه به غذایتان است. ثابت شده است که سرکه سطح گلوکز خون شما را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. دلیل آن این است که سرکه می تواند غذا را برای مدت طولانی تری در معده شما نگه دارد، که از افزایش سطح گلوکز خون جلوگیری می کند. مقداری سرکه به سالاد خود اضافه کنید.

اگر دیابتی هستید، مهم است که پاهای خود را تمیز نگه دارید. پاها محل معمولی در بدن انسان برای ایجاد عفونت هستند. برای یک فرد بدون دیابت، این عفونت ها به راحتی قابل مراقبت هستند. برای یک دیابتی، روند درمان به این آسانی نیست.

چیزی که همه افراد مبتلا به دیابت باید بدانند این است که می توانند از دارچین به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده کنند. همه می دانند که قند وحشتناک است زیرا می تواند به طور قابل توجهی بر سطح قند خون بیماران دیابتی تأثیر بگذارد، اما دارچین همان اثرات شیرین کننده را بدون هیچ خطری برای بیمار ارائه می دهد.

اگر دیابتی هستید هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. انجام این کار باعث می شود در زمان غذا خوردن بیشتر گرسنه شوید و احتمالاً خیلی بیشتر از آنچه در غیر این صورت می خوردید خواهید خورد. این منجر به افزایش سطح قند خون از حد معمول می شود، بنابراین باید از مصرف آن اجتناب شود.

از چشمان خود محافظت کنید! اگر دیابتی هستید، سطح گلوکز خون خود را تا حد امکان نزدیک به نرمال نگه دارید تا خطر ابتلا به بیماری چشمی مرتبط با دیابت را کاهش دهید. دیابت در واقع یکی از دلایل اصلی ایجاد نابینایی است! رگ های خونی پشت چشم را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر زود تشخیص داده شود، می توان جراحی را برای اصلاح آسیب چشم انجام داد! با این حال، بهترین راه – برای جلوگیری از بیماری چشم – این است که قند خون خود را به طور مداوم در حد معقول نگه دارید!

برای کنترل بهتر دیابت، ورزش بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. ورزش می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند، که برای هر برنامه نگهداری دیابت ضروری است. همچنین باعث افزایش وزن می شود که می تواند مدیریت دیابت را آسان تر کند. حداقل ۲۰ دقیقه ورزش متوسط را سه یا چهار بار در هفته انجام دهید.

دیابتی ها مستعد ابتلا به بسیاری از مشکلات پا هستند. باید اطمینان حاصل کنید که مراقب پاهای خود هستید. اگر بی دقتی کنید، ممکن است یکی یا هر دوی آنها را از دست بدهید. این توصیه ها می تواند به شما کمک کند پاهای سالم تری داشته باشید.

همانطور که قبلا گفته شد، تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از عوارض جانبی منفی دیابت ضروری است. متأسفانه گفتن این حرف بسیار ساده تر از انجام آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + بیست =