چگونه با دیابت مقابله کنیم؟

زندگی با دیابت می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بین مراجعه‌های مکرر به پزشک، آزمایش قند خون و مدیریت رژیم غذایی، می‌تواند برای فرد بسیار مهم باشد. دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید نیمی از کار است. ادامه این مقاله را بخوانید و امیدواریم مدیریت دیابت را برای شما آسان‌تر کند.

اگر برای کاهش وزن و کنترل دیابت خود تلاش می کنید، اما نمی توانید هیچ گزینه صبحانه سالمی با پروتئین که از آن لذت می برید پیدا کنید، اسموتی را امتحان کنید. می‌توانید پودر پروتئین را از یک فروشگاه مواد غذایی سالم بخرید (حتماً بپرسید که آیا شکر یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارد یا خیر) و می‌توانید یک قاشق غذاخوری در آن قرار دهید.

ماست راهی عالی برای افراد دیابتی است تا دهان خود را متقاعد کنند که غذای کم چرب و بدون قند لذت بخش است. برای صبحانه یک فنجان ماست بدون چربی مخلوط با میوه های فصلی با یک مافین پر فیبر و یک لیوان شیر میل کنید تا انرژی کافی برای ماندگاری تا ناهار داشته باشید.

ماهی یک انتخاب عالی پروتئین برای افراد دیابتی است که به دنبال کاهش وزن هستند. سرشار از اسیدهای چرب امگا است که برای بدن شما عالی هستند و کلسیم موجود در استخوان ها (اگر آنها را در نظر بگیرید) می تواند دوزهای توصیه شده روزانه را برآورده کند.

بهترین کاری که یک فرد می تواند برای جلوگیری از دیابت انجام دهد ورزش است. افرادی که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز، حداقل ۵ روز در هفته ورزش می کنند، می توانند خطر ابتلا به دیابت را تقریبا ۵۰ درصد کاهش دهند. ورزش باعث بهبود سلامت قلب و ریه ها، کاهش استرس، کاهش چربی، افزایش متابولیسم و کاهش سطح قند خون می شود.

یک غذای عالی برای صبحانه برای دیابتی ها گریپ فروت است! شناخته شده است که به افراد در کاهش وزن کمک می کند حتی زمانی که هیچ کار دیگری انجام نمی دهند. مراقب باشید که از هیچ قرصی مانند آتورواستاتین برای کلسترول استفاده نکنید که در هنگام مصرف گریپ فروت واکنش های نامطلوبی داشته باشد. در واقع می تواند قدرت آنها را افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به مصرف بیش از حد شود.

اگر از دیابت رنج می برید و می خواهید ورزش کنید، مهم است که پس از آن قند خون خود را با دستگاه تست قند خون چک کنید. فعالیت شدید می تواند باعث شود بدن شما گلوکز خون را بسوزاند و اگر بدن شما گلوکز کافی نداشته باشد، ممکن است دچار هیپوگلیسمی شوید. اگر سطح گلوکز شما خیلی پایین است، سعی کنید غذاهایی بخورید که کربوهیدرات دارند تا سطح گلوکز شما را افزایش دهند.

اگر در یافتن سازمان‌هایی در منطقه خود مشکل دارید که می‌توانند به شما در دریافت کمک در مورد دیابت کمک کنند، با شماره ۲۱۱ تماس بگیرید. United Way می‌تواند شما را در مسیر درست به سمت گروه‌های پشتیبانی و سایر سازمان‌هایی راهنمایی کند که به شما کمک می‌کنند تا لوازم و نسخه‌های با تخفیف را دریافت کنید. شما می توانید سالم بمانید

از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. از آنجایی که رژیم دیابت رسمی وجود ندارد، مهم است که با خوردن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و گوشت‌های بدون چربی است و چربی، قند و کربوهیدرات‌های ساده کم دارد، وضعیت خود را کنترل کنید. اگر همه چیز را در حد اعتدال می خورید و دیابت خود را از طریق دارو کنترل می کنید، باید سطح گلوکز خون نسبتاً ثابتی داشته باشید.

در اینجا نکته ای وجود دارد که نه تنها برای افراد مبتلا به دیابت، بلکه برای دیگران مفید است. ورزش منظم برای حفظ وزن بدن مهم است، زیرا ورزش چربی اضافی بدن را می سوزاند. ورزش های هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری برای افزایش ضربان قلب برای سوزاندن چربی مفید هستند.

همیشه مقداری شکر در دسترس داشته باشید، فقط در صورتی که سطح قند شما کم شود. این می تواند به شکل قرص گلوکز، آب پرتقال یا آب نبات باشد. در صورتی که دچار هیپوگلیسمی شدید و فوراً به آن نیاز پیدا کردید، به خانواده و دوستان خود اطلاع دهید که قند شما کجاست. به این ترتیب می توانید بدون رفتن به بیمارستان خود را از هیپوگلیسمی خارج کنید.

اگر دیابت دارید، مراقب برخی از مکمل های دیابت باشید. مردم فکر می کنند این مکمل ها به کنترل علائم دیابت آنها کمک می کند، در حالی که برخی از آنها واقعاً می توانند سطح گلوکز یا انسولین خون را افزایش دهند. یک قانون کلی خوب که باید در هنگام دیابت رعایت کنید این است که هیچ چیزی مصرف نکنید مگر اینکه پزشک شما آن را تایید کرده باشد.

برای کمک به کنترل دیابت، هر بار که قند خون خود را چک می کنید، نتایج را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا به هر گونه الگوی که ممکن است ظاهر شود، توجه کنید. اگر به نظر می رسد قند خون شما هر روز ساعت ۲ بعدازظهر پایین است، می توانید در آن زمان آمادگی بیشتری برای مقابله بهتر با آن داشته باشید.

مصرف الکل باعث می شود که بدن کربوهیدرات بیش از حد دریافت کند. این باعث افزایش سطح قند خون در بدن شما می شود و در طی یک دوره زمانی به طور قابل توجهی شانس ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد. مصرف مداوم الکل در سطوح بالا به دلایل زیادی از جمله ایجاد دیابت به شدت برای سلامتی شما مضر است.

وقتی دیابت دارید خوردن شکر یک نه بزرگ است. بنابراین، شما باید سعی کنید برای هر چیزی که به طور معمول از شکر استفاده می کنید، از جایگزین شکر استفاده کنید. همچنین می توانید از عسل استفاده کنید زیرا شکل طبیعی قند است و بدن خیلی راحت تر آن را تجزیه می کند.

سیگار نکش. جدا از خطرات سرطان ریه که به خوبی مستند شده است، سیگار کشیدن برای بیماران دیابتی یک نگرانی اضافی است. دیابت و سیگار کشیدن هر دو شما را در معرض خطر بیماری قلبی، آسیب عصبی و مشکلات کلیوی قرار می دهند. سیگار همچنین باعث افزایش قند خون می شود. هر یک از این خطرات به تنهایی برای نگرانی کافی است، اما یک دیابتی که سیگار می کشد در معرض خطر بسیار بالاتری برای ایجاد مشکلات است.

هنگامی که با کودک مبتلا به دیابت سروکار دارید، مطمئن شوید که اجازه ندهید این بهانه ای برای کودک شما باشد تا در فعالیت هایی که معمولاً انجام می داد شرکت نکند، در غیر این صورت. این امر بسیار مهم است زیرا علیرغم ابتلا به این بیماری، نمی توان کودکان را از دوران کودکی خود محروم کرد. این شامل فعالیت هایی مانند شرکت در ورزش یا قرار ملاقات با کودکان دیگر می شود.

همانطور که در ابتدا گفته شد، دیابت یک چالش است. موارد زیادی وجود دارد که یک بیمار دیابتی باید به خاطر بسپارد و در نظر بگیرد. امیدواریم خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد و به شما این امکان را بدهد که بفهمید چگونه می توان این بیماری را به روشی عملی مدیریت و به طور موثر کنترل کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − دو =